ikona nutka

zerówka muzyczna

zerówka muzyczna

GORDONKI U MOZARTA:
GRUPA 1-2 LATKÓW, GRUPA 3-4 LATKÓW,

UMUZYKALNIANIE DZIECI I RODZICÓW TECHNIKĄ GORDONA…
…to edukacja poprzez muzyczne zabawy dla najmłodszych ze śpiewem i ruchem. Podczas zabaw dzieci poznają świat muzyki i dźwięków, rozwijając słuch muzyczny, poczucie rytmu, koordynację i wrażliwość. Wszystkiemu towarzyszy ruch, który wyzwala energię i emocje dziecka.
Chcesz wiedzieć więcej…
Trochę teorii, ale tylko trochę
Zajęcia umuzykalniające prowadzone wg teorii amerykańskiego prof. E. E. Gordona (muzyka jazzowego i psychologa muzyki) mają na celu przygotowanie dzieci do rozumienia muzyki tak, jak rozumieją one swój język ojczysty. Ułatwia im to późniejszą formalną edukację muzyczną, wpływa na rozwój zdolności improwizacyjnych, a także twórczo stymuluje rozwój intelektualny i ruchowy.
Nauka poprzez zabawę
Dla dzieci szczególnie ważna jest zabawa, dlatego poprzez muzyczną zabawę i radość jaka towarzyszy maluszkom podczas obcowania z muzyką rozwija się słuch muzyczny i wrażliwość oraz poczucie rytmu.
Nauka muzyki nauką języka
Od malutkiego dziecka nie wymaga się, aby mówiło pełnymi zdaniami. Podobnie próba uczenia małych dzieci piosenek jest z góry skazana na niepowodzenie, gdyż trudne jest jednoczesne opanowanie melodii, rytmu i tekstu. Na zajęciach umuzykalniających naszą uwagę skupia każdy dźwięk wydawany przez dziecko (jak każda sylaba i niezdarne słowo). Powtarzamy go i ośpiewujemy (bez słów), a przez to zachęcamy malucha do dalszego eksperymentowania z głosem i ciałem.
Siła trzech: melodia, rytm i ruch
Prof. E. E. Gordon oddzielił sferę rytmiczną od melodycznej,
ponieważ podczas badań zauważył, że uzdolnienia w tych dwóch dziedzinach u każdego człowieka są różne. Należy je więc rozwijać osobno. Dlatego na zajęciach przez śpiewanki rozwijamy zdolności melodyczne (np. czyste śpiewanie), a przez rytmiczanki zdolności rytmiczne. Wszystkiemu towarzyszy ruch, który wyzwala energię i emocje dziecka.
Rodzicu – jesteś dla Niego najważniejszy!
Przy piosenkach, śpiewankach i rytmiczankach dzieci poprzez naśladowanie prowadzących i przede wszystkim rodziców poznają świat muzyki i dźwięków dokładnie w taki sam sposób, w jaki poznają język ojczysty – poprzez osłuchiwanie się. Uczą się podpatrując i naśladując swoich rodziców.

Chcemy wychowywać dzieci, młodych ludzi, którzy muzykę rozumieją, umieją się nią posługiwać i cieszyć ucząc się wrażliwości, empatii.
Właściwy rozwój muzyczny wpływa na rozwój intelektualny dziecka zdecydowanie go przyspieszając i harmonizując. Przedmioty ścisłe, refleks, koordynacja, nauka języków…
Droga od malucha do geniusza zaczyna się od dźwięków. Czystych dźwięków.

GRUPA 1-2 LATKÓW: : 1x 40 min.

Środy – 15:45 – 16:25

GRUPA 3-4 LATKÓW: 1 x 40 min.

Środy – 16:30-17:10

CENNIK KARNETÓW – GORDONKI

  • 1-sze zajęcia: 30 ZŁ
  • cena pojedynczych zajęć: 40 ZŁ
  • karnet 4 zajęcia (ważny 2 m-ce): 140 ZŁ
  • karnet 8 zajęć (ważny 3 m-ce): 280 ZŁ

ZERÓWKA MUZYCZNA: GRUPA DLA 5-6 LATKÓW

Zerówka (5-6 latki) ma na celu wychowywanie w kulturze, rozwijając dziecko pod względem muzycznym. Jest także doskonałą formą przygotowującą dzieci do nauki w klasie I szkoły muzycznej I stopnia. Dzieci biorące regularnie udział w tego typu zajęciach spełniają potrzebę ruchu i aktywności, stają się wrażliwe na muzykę na sztukę. Dziecko jest bardziej samodzielne, inteligentne, aktywne ruchowo oraz sprawne fizycznie. Muzykalność jest naturalną umiejętnością do której każdy z nas ma predyspozycje od najmłodszych lat.

Zajęcia z rytmiki mają na celu uwrażliwienie na muzykę poprzez jej słuchanie, śpiewanie, wykonywanie ruchem:

  • nasz program obejmuje zapoznanie się z profesjonalnymi instrumentami na żywo,
  • wspierają rozwijanie poczucia rytmu (w metrach regularnych i nieregularnych) oraz umiejętności operowania głosem,
  • pomagają w rozwoju motorycznym i manualnym dziecka,
  • pobudzają wyobraźnię poprzez ćwiczenia przestrzenno-ruchowe,
  • uczą współpracy między dziećmi, empatii i dzielenia się oraz orientacji w przestrzeni,
  • wspierają rozwój indywidualnego wykorzystywania języka muzyki i ciała, co wspiera późniejszą edukację muzyczną,
  • wykorzystują elementy metody E.Gordona oraz E. Jaques-Dalcroze’a,
  • korzysta się na nich z wielu rekwizytów, które wspierają kreatywność,
  • uwrażliwiają na zmienne elementy muzyczne rozwijając szybsze reakcje między słuchem a ruchem.

Podczas zajęć wykorzystywana jest zarówno literatura dziecięca jak i muzyka klasyczna, która pobudza kreatywność przestrzenno-ruchową. Ćwiczymy świadomość swojego ciała i oddechu, dzięki czemu zdobywamy coraz większą sprawność fizyczną.

Zajęcia grupowe prowadzone są raz w tygodniu.

Wiek 5-6 lat to również dobry czas, aby rozpocząć przygodę z instrumentem. Zapraszamy na indywidualne lekcje 30, 45 lub 60 min.

GRUPA 5-6 LATKÓW 1x 45 min

Środy – 17:15 – 18:00


CENNIK ZERÓWKA

WPISOWE: 150 ZŁ

Czesne miesięczne jest opłatą stałą, niezależną od ilości zajęć wypadających w danym miesiącu. Zajęcia rozpoczynają się we wrześniu. W miarę wolnych miejsc w grupie, można dołączyć w trakcie roku szkolnego.

ILOŚĆ ZAJĘĆCZESNE MIESIĘCZNE
1 × 45 umuzykalnianie200 ZŁ / m-c
1 × 30 instrument 1 × 45 umuzykalnianie300 ZŁ / m-c
1 × 45 instrument 1 × 45 umuzykalnianie340 ZŁ / m-c
2 × 30 instrument 1 × 45 umuzykalnianie440 ZŁ / m-c

ZAPISY:

Przyjęcia do zerówki muzycznej odbywają się na podstawie zapisu na listę uczniów.

Należy wypełnić kwestionariusz osobowy – dostępny w sekretariacie lub na stronie internetowej (do pobrania)  i dostarczyć do sekretariatu lub przesłać na adres mailowy info@szkolamozart.pl.